Werken bij de gemeente, even niet zo leuk?

18 juni 2014

Werken bij de gemeente, even niet zo leuk?

Eindhoven wil besparen op het gemeentelijk apparaat. Streven is om met 400 banen minder hetzelfde werk nog beter te kunnen doen. Het CNV heeft in een zorgelijke brief aan het college van B&W aan de bel getrokken over de ontstane slechte werksituatie op vele werkplekken.

Wethouder Schreurs heeft toegezegd open te staan voor overleg met het CNV en om voor de zomervakantie inzichtelijk te maken hoe zo snel mogelijk de medewerkers die het betreft, helderheid te geven over hun eigen situatie.

In de CNV brief ook enkele zorgelijke meldingen over de werksituatie bij WijEindhoven.

Door de brief, de reactie van het college en omdat de SP fractie kritisch en alert de zaak volgt, hebben we vragen gesteld aan het college.

Zo vragen we welke acties het college wil nemen om de werksituatie zowel bij het gemeentelijk apparaat als bij WijEindhoven te verbeteren en op welke termijn. Met het college willen we dat de positie van het personeel goed geregeld is. Juist als er een reorganisatie is of zoals bij WijEindhoven, nog veel geëxperimenteerd moet worden.

Patrick van der Voort