Afdeling

De SP-afdeling Nuenen bestaat uit een groeiende groep enthousiaste mensen die geïnspireerd zijn door het gedachtengoed van de SP waarbij de kernwaarden  'menselijke waardigheid', 'gelijkwaardigheid' en 'solidariteit' centraal staan.

We vinden dat de SP ook in Nuenen, Gerwen, Nederwetten en Eeneind duidelijk zichtbaar moet zijn. De Nuenense SP komt voort uit de bevolking en moet daarmee ook voldoende binding behouden. Dat kan alleen door te groeien in ledenaantal en "aanwezig"  te zijn in onze gemeente. Dat lukt al aardig! Vanaf januari 2012 zijn we in Nuenen zelfs met 50% gegroeid! Maar dat vinden we nog niet genoeg!!

vlnr: (achter): Sandra, Eugenio, Eric, José, Ralf,
 (voor): Hein, Tonnie, Rianne, Dick, Bas

Sinds april 2013 zijn we een zelfstandige afdeling. Op 19 maart 2014 deden we voor het eerst mee aan de raadsverkiezingen. Deze raadsvekiezingen zijn voor SP Nuenen dusdanig succesvol verlopen dat dit resulteerde in 2 raadszetels in de gemeenteraad, deelname aan de coalitie én het leveren van een wethouder. Qua stemmenaantal waren we de derde partij in Nuenen!

Wilt u ons daarbij helpen? Kijk dan even hier.