Hoezo niet meer plakken?

1 februari 2014

Hoezo niet meer plakken?

SP Eindhoven is ook tijdens deze campagne gaan plakken! Alweer zijn we de eersten die zich op posters laten zien. Kennelijk is de plakoorlog voor ons SP’ers een serieuze aangelegenheid.

Een klein gezelschap van drie reed hiervoor door de vele straten van Eindhoven. Er zijn namelijk heel veel plekken waar er dagelijks geplakt kan worden. Dit zijn de vrije aanplakborden en -zuilen. Geweldig fijn om er een lekkere grote SP-poster aan op te hangen.

Na even oefenen zat de Franse slag er al snel in. Een beetje lijm, postertje, nog een beetje lijm en klaar. Zoals altijd is dit een heel gezellige belevenis.

In de stad zullen er een heel stuk minder verkiezingsborden te zien zijn. Zo waren er in het verleden wel honderd (de gemeente doet ons een minder aantal voor), waarbij we fijn door heel de stad konden rijden om ze beplakt te houden. Vanaf dit jaar moeten we het met veel minder borden doen, ongeveer drie keer minder. Deze borden hoeven we als politieke partij ook niet meer te beplakken en bij te houden. Deze borden bevatten canvas doeken waar elke partij op een klein hoekje te zien zal zijn. Deze zijn op voorhand geprint.  ‘Zodat er geen plakoorlog meer hoeft uit te breken’.

Hoezo niet meer plakken? Dan kennen ze de actievelingen van de SP nog niet!

Marcel Lathouwers