Openbare avond luchtkwaliteit

29 augustus 2013

Openbare avond luchtkwaliteit

Zoals op deze site al eerder aangekondigd, zal er een openbare avond komen over de luchtkwaliteit in Eindhoven op donderdag 12 september. Inmiddels is de invulling van de avond bekend.

Meer weten over de Eindhovense luchtkwaliteit? Kom naar de openbare avond!

De lucht boven Eindhoven

Datum: Donderdag 12 september 2013
Plaats: Wijkcentrum Woensel-Zuid, Nieuwe Fellenoord 7, Eindhoven
Tijd: 19.30 – 22.00 uur
Toegang: gratis
Organisatie: Eindhovense Werkgroep Luchtkwaliteit van Milieudefensie, en de WNM.

Sprekers:

• Loet Versfeld - Voorzitter WNM
  • Eric de Groot - Afdeling thoraxchirurgie AMC, leider beeldlab dat niet-invasief onderzoek doet naar hart- en vaatziekten. Hij en zijn team hebben onderzoek gedaan naar de invloed van milieufactoren (waaronder luchtkwaliteit) op bloedvaten
  • Sandra van der Sterren en Jan-Willem Hommes - Beide zijn ambtenaar van de gemeente Eindhoven, belast met resp. luchtkwaliteit en verkeer en vervoer
  • Jean-Paul Close - Oprichter coöperatie AiREAS voor o.a. geavanceerde luchtmetingen. Organiseert via de Stad van Morgen burgerparticipatie-initiatieven
  • Anne Knol - Medewerker Vereniging Milieudefensie, heeft research gedaan op gebied van luchtkwaliteit voor het RIVM

Er zal ruim gelegenheid zijn tot vragen en discussie.

De Werkgroep voor Natuurbehoud en Milieubeheer Eindhoven e.o. (WNM) toetst overheidsplannen op natuur- en milieuaspecten. Zij draagt alternatieven aan en dient zo nodig bezwaren in. Meer informatie op www.duurzaameindhoven.nl/organisaties/wnm.

De Werkgroep Luchtkwaliteit Eindhoven is een initiatief vanuit de landelijke Vereniging Milieu-defensie. De Werkgroep wil aandacht besteden aan en activiteiten organiseren (waaronder een petitie) rondom de Eindhovense luchtkwaliteit. Meer informatie op www.milieudefensie.nl/luchtkwaliteit/petitie/eindhoven.

Bernard Gerard,
040-2454879, bjmgerard@gmail.com