SP op de Woenselse Markt

13 augustus 2012

SP op de Woenselse Markt

De Verkiezingscampagne van de SP is nog niet gestart. Toch loopt een groep SP-ers zich alvast warm voor de komende campagne. We waren zaterdag 11 augustus op de Woenselse Markt, waar we inmiddels een graag geziene gast zijn.

De sponzen vinden gretig aftrek, maar mooier nog: veel mensen zijn echt geïnteresseerd en willen de folder mee waarin Emile de 10 redenen aangeeft om nu op de SP te stemmen.

SP sponzen zag je overal

Op de markt is te merken dat de politiek de mensen wel degelijk bezig houdt. Mensen komen vertellen waar ze mee zitten: iemand met een handicap voelt zich steeds meer als nummer behandeld; een ander informeert naar het standpunt van de SP over ontslagbescherming; zorgen om pensioen, enzomeer.

Politiek houdt de mensen bezig

Het gaat in Nederland niet alleen om de centen, maar ook om de mensen en de principes. Je merkt echt dat veel mensen hierover aan het nadenken zijn. We kwamen ook een aantal mensen tegen die enorm twijfelen. Stemmen al jaren op dezelfde partij. Anderen vinden dat ze nu weer veel te snel naar de stembus moeten.

Emile ging van hand tot hand

Zou de SP dit anders aanpakken? We kunnen alleen maar uitleggen wat ons bewoog om voor de SP actief te worden en dat is heel wat. Ik denk dat dit helpt om de keuze te bepalen.

De SP was duidelijk aanwezig

Veel interesse voor ons verhaal

Aartje van Oostenbrugge
Redactie SP Eindhoven