XVIII SP Congres Succes

3 juni 2012

XVIII SP Congres Succes

Zaterdag 2-juni: Met een flinke groep Eindhovenaren zijn we naar het XVIIIe congres van de SP geweest. Drie auto’s en een aantal mensen met de trein. We werden hartelijk ontvangen bij het Chassé theater in Breda. Dat was later ook te zien op het journaal.

Het belangrijkste punt was de resolutie “Een voor Allen”: Waar staan we de komende tijd voor als SP? Er waren flink wat wijzigingsvoorstellen en Moties ingediend vanuit het hele land. Boeiend om de toelichting te horen en de antwoorden van de congrescommissie.

De stemming ging vlot. Er hoefde niet één keer geteld te worden, zo duidelijk lagen de meningen vóór of tegen een voorstel. Jammer dat we Jan Marijnissen moesten missen. Hij was onwel geworden en is voor de zekerheid naar het ziekenhuis gegaan voor controle. We hopen dat het inmiddels weer goed met hem gaat.

De toespraak aan het einde van de dag van Emile Roemer was inspirerend. Zo krijg je vanzelf zin in de verkiezingscampagne.

Aartje van Oostenbrugge
Redactie SP Eindhoven