Verenigingen en dorpelingen protesteren in Waalre

3 november 2010

Verenigingen en dorpelingen protesteren in Waalre

In de gemeente Waalre moet worden bezuinigd. Spijtig moet dit volgens het college ten kosten gaan van alle verenigingen en de bibliotheek. Zij krijgen straks geen subsidie meer, terwijl de winsten op de gehele bezuinigingsoperatie erg karig zijn.

Op een begroting van 10 miljoen wordt er zo’n 35.000 euro per jaar gewonnen.

Een kort betoog voor aanvang van de raadsvergadering

Daarnaast heeft niemand in het dorp de kans gekregen om enige inspraak te hebben. De datum van de commissievergadering, waarin dat mogelijk was, ligt ruim voor de datum waarop de inwoners en de verenigingen van Waalre hun stem konden laten horen. Het was voor iedereen slikken of stikken.

Bezuinig ons niet kapot

Dit was reden voor de SP om samen met de inwoners van de gemeente Waalre en vele verenigingen een protestactie te organiseren. Voor aanvang van de raadsvergadering hebben we voor de ingang van het raadhuis gestaan. De actie werd door de verenigingen goed vertegenwoordigd. Hopelijk vertegenwoordigt de raad hen evenzo goed.

Veel kabaal door uitgedeelde fluitjes

Na veel kabaal en een kort betoog is de raadsvergadering, over de begroting voor het jaar 2011, begonnen. Hopelijk hebben de leden het college ons deze keer goed gehoord.

Marcel Lathouwers
Bestuurslid SP