Postacties in Eindhoven

3 mei 2008

Postacties in Eindhoven

Sinds april zijn postmedewerkers, na ruim een jaar van vruchteloze onderhandelingen, in actie gekomen voor een goede CAO. De liberalisering dreigt van de echte banen in de postsector bijbanen te maken en sociale rechten teniet te doen. Ook aan Eindhoven gaan de acties niet voorbij, waarbij we een kans hebben om de postbodes te laten merken dat we solidair zijn met hun strijd voor goede arbeidsvoorwaarden.

Zo is er op zaterdag 3 mei in Winkelcentrum Woensel geflyerd voor de actie Red de Postbode! Ondanks de vakantietijd waren verschillende SP-leden inclusief de SP-wethouder Hans-Martin Don bereid actie te voeren voor het behoud van de postbodes. In een paar uur tijd werden er meer dan duizend flyers "Red de Postbode!" uitgedeeld bij het postkantoor in het Winkelcentrum Woensel. Op een enkele na waren de reacties positief. Ook de postbodes konden onze actie waarderen.

Actie 'Red de Postbode!' bij postkantoor Winkelcentrum Woensel zaterdag 3 mei 2008

Op dinsdag 6 mei vanaf 10.00 uur in Eindhoven is er een grote stakingsactie voor het behoud van de postbodes georganiseerd door de vakbonden. Dan staat er een grote tent op winkelcentrum Woensel. Deze week worden alle postbodes opgeroepen om in deze tent zich te laten registreren als stakende. Er zullen verschillende sprekers zijn o.a. Sharon Gesthuizen SP 2de Kamerlid.

Als je je steun wil betuigen aan deze actievoerders, kom dan dinsdag naar het Winkelcentrum Woensel in Eindhoven en wees solidair met onze postbodes!