Nieuws, mei 2017

21 mei 2017

SP-wethouder opent 'Regenboogtunnel' voor diversiteit, verbinding en tolerantie

Op woensdag 17 mei, internationale dag tegen homo- en transfobie openden voorzitter van het COC Bianca van Kaathoven en SP-wethouder Jakob Wedemeijer de regenboogtunnel: een van de tunneltjes met het fietspad die de kruisstraat verbindt met het centrum. De tunnel staat symbool voor diversiteit, verbinding en tolerantie.

21 mei 2017

SP wethouder Jannie Visscher opent 'groene golf' voor fietsers

SP-wethouder voor Verkeer en Vervoer Jannie Visscher doet haar best om te bevorderen dat mensen vaker voor de fiets in plaats van de auto kiezen. Daarom werd op 19 mei op de Wolvendijk tussen Nuenen en Eindhoven een Flo neergezet: een paal waarop fietsers kunnen zien of ze sneller moeten fietsen om het groene licht te halen, of dat ze rustig aan kunnen doen.

15 mei 2017

Regenboogtunnel Spray Along op 17 mei

Foto: Stick Kim

Op 17 mei wordt door COC voorzitter Bianca avn Kaathoven en SP Wethouder diversiteit Jakob Wedemeijer de regenboogtunnel geopend.

15 mei 2017

SP gemeenteraadsfractie bezoekt Kruidenbuurt

Foto: Marcel Lathouwers

Een afvaardiging van de SP gemeenteraadsleden in Eindhoven gingen op uitnodiging naar de Kruidenbuurt om er in gesprek te gaan met buurtbewoners. Er werd over allerhande zaken gesproken, zoals de Buurtinfowinkel, de aanwezigheid van huisjesmelkers en de nadelen die kleven aan woningsplitsing. Maar ook de Heezerweg en de Korianderstraat waren een thema. Daar wordt geregeld te hard gereden, en er is een wens voor meer groen in de buurt.

10 mei 2017

Meer asfalt? Dat kan Slimmer!

Foto: Jannie Visscher / Eindhovens Dagblad 9 mei 2017

De SP spant zich in voor verstandig beleid op het gebied van verkeer en bereikbaarheid. Zo heeft de SP samen met vele anderen met succes gestreden tegen de aanleg van de zogenaamde "Ruit om Eindhoven".