PLak de macht

Foto: SP
PLAK de macht: De campagne is begonnen en SP-Nuenen heeft er zin in. Er moet het nodige veranderen in dit land. We hebben het in Nederland doorgaans goed. Maar de tweedeling wordt steeds groter. De mensen aan de onderkant van de samenleving vallen nu vaak buiten de boot (Liefst 1 op 9 kinderen leeft in Nederland in armoede) terwijl het inkomen van de rijkste twintig procent Nederlanders de laatse jaren alleen maar is gegroeid. Dat moet veranderen.  De SP vindt dat iedereen in dit land een menswaardig bestaan hoort te hebben. Doe mee en stem SP.

Mensen zijn gelukkiger in een land waar de verschillen kleiner zijn. De SP wil een Nederland waar we op een sociale manier met elkaar omgaan. Waarin mensen niet steeds met elkaar hoeven te concurreren, maar met elkaar kunnen samenwerken. Waar niet de financiële markten, maar de mensen het laatste woord hebben. De SP  staat niet toe dat in ons land mensen tegen elkaar worden uitgespeeld: rijk tegen arm, gelovig tegen ongelovig, of jong tegen oud.  Wij willen het egoïsme bestrijden en de eenheid versterken. Voor onze gedeelde toekomst.

Nederland moet een land zijn waar iedereen kan meedoen en ieder mens zich thuis kan voelen; een land waar je niet wordt beoordeeld op je afkomst, maar op je eigen inzet; een land waar iedere mening telt, maar waar je ook anderen respecteert; een land waar je anderen de vrijheid gunt, die je ook zelf hebt gekregen. Wij zetten mensen niet tegen elkaar op, maar voeren een gezamenlijke strijd, voor onze
gezamenlijke belangen.

Op 15 maart beslist u over de toekomst van ons land. Dan kunt u samen met ons een sociaal Nederland mogelijk maken.