Nieuws, april 2015

24 april 2015

Eindhovense Sportvisie: van accommodaties naar activiteitengerichte aanpak

In onze verkiezing programma "Sociaal Investeren" heeft de SP de kiezers beloofd dat sportparticipatie van de Eindhovenaren minimaal 70% moet zijn. Sport moet toegankelijk en betaalbaar zijn voor alle Eindhovense inwoners. Wij willen sociaal investeren in activiteiten in plaats van in accommodaties. Door de eerdere tariefverhoging van het vorige college, het daardoor teruglopende bezoekersaantal en doorgeschoven vervangingsinvesteringen, is het nu niet verantwoord om het golfslagbad en de ijsbaan op een verantwoorde manier te exploiteren.

24 april 2015

SP fracties 5 grote steden hekelen halfbakken asielcompromis

De SP-gemeenteraadsfracties in Amsterdam, Eindhoven, Den Haag, Rotterdam en Utrecht hebben forse kritiek op het landelijke asielakkoord. Gisteren besloten de VVD en PvdA dat er in de vijf grote steden opvang blijft voor mensen die mee willen werken aan hun terugkeer. Het gaat echter om een tijdelijke oplossing voor slechts enkele weken. De vijf SP-fracties spreken daarom van een non-oplossing en roepen hun stadsbesturen op in actie te komen.

23 april 2015

Thumbs up voor besluit Woonbedrijf om huren niet te verhogen

Foto: Arno van Bakel

Woningcorporatie Woonbedrijf heeft, op aandringen van hun Stichting Huurdersvertegenwoordiging Woonbedrijf (HVW), besloten om in het jaar 2015 geen huurverhoging toe te passen. Huuralarm Eindhoven was hier erg over te spreken en besloot daarom de verantwoordelijke van Woonbedrijf in het zonnetje te zetten.

8 april 2015

Woonbedrijf hanteert toch geen huurverhoging

Foto: Google Streetview

In tegenstelling tot wat in het vorige artikel beschreven staat, hanteert Woonbedrijf dit jaar geen huurverhoging. Stichting Huurdersvertegenwoordiging Woonbedrijf is dit met Woonbedrijf overeengekomen. Voorheen werd nog uitgegaan van een inflatievolgend huurbeleid, dus een verhoging van 1%.

8 april 2015

Illegale bomenkap zwaarder bestraft dankzij SP

Foto: Marcel Lathouwers

De nieuw op te stellen Verordening Bomen 2015 is volgens de SP een hele goede plaatsvervanger voor de eerder opgestelde nota en verordeningen. Het geeft namelijk een eenduidiger beeld, zodat onze inwoners beter weten waar ze aan toe zijn. De SP stelde de verordening ter discussie, omdat er veel en te vaak illegaal gekapt wordt. Met resultaat.

7 april 2015

SP vraagt duidelijkheid over de klachten bij Werkleerbedrijf

De SP Eindhoven heeft vragen gesteld aan de wethouder Staf Depla (PvdA) over het werkleerbedrijf. In de afgelopen weken kregen aantal fractie's anoniem klachten binnen over het werkleerbedrijf. Een aantal uitkeringsaanvragers dat er een verplicht traject doorliep, voelt zich onderschat en ondergewaardeerd. Ook heerst er in hun ogen willekeur: casemanagers beoordelen de inzet van de deelnemers en slechte beoordelingen leiden tot strafkortingen op de uitkering. Het resultaat is dat bij het Werkleerbedrijf de angst regeert.