Nieuws, oktober 2014

26 oktober 2014

Eindhovense delegatie met volle bus naar Landelijke Huurdersdag

Met een Eindhovense delegatie van 29 personen kregen we afgelopen zaterdag de bus naar de Landelijke Huurdersdag goed vol. Meer dan 650 huurders uit heel het land gingen hierop af om gezamenlijk op te komen voor de belangen van alle Nederlandse huurders.

26 oktober 2014

Schikking tussen Jansen Recycling en Van Pelt na mediatie

Op het terrein van Jansen Recycling op Ekkersrijt in Son (aan de andere kant van het kanaal ten opzichte van de destructor) ligt een berg Teerhoudend Asfalt Granulaat (TAG) van inmiddels 350.000 ton. Inmiddels is de TAG-berg zo hoog geworden dat hij over de bomen heen te zien is door gasten die recreatiegebied Aquabest bezoeken.

15 oktober 2014

Vrijdag 17 oktober: Infomarkt voor Dag van de Armoede

Aanstaande vrijdag 17 oktober is de jaarlijks terugkerende Dag van de Armoede. Op deze dag staan we extra stil bij de mensen die het moeilijk hebben omdat ze in armoede leven. In het teken van de Dag van de Armoede wordt er op het Catharinaplein of in de Catharinakerk vanaf 17:00 uur een informatiemarkt georganiseerd door veel verschillende organisaties die zich bezig houden met armoedebestrijding.

11 oktober 2014

SP Eindhoven bezoekt Manifiesta: Feest van de solidariteit

Op zaterdag 20 september heeft een groep SP leden van de afdeling Eindhoven het Manifiesta Festival, Feest van de Solidariteit, in België bezocht. Dit festival wordt georganiseerd door enkele organisaties verbonden aan de Belgische Partij van de Arbeid (PVDA/PTB).