Nieuws, oktober 2013

31 oktober 2013

2 Miljoen extra voor de WMO

Op het WMO-budget van 2013 is twee miljoen Euro over. In de gecombineerde raadscommissie, van dinsdag 29 oktober, over de begroting 2014 is gesproken over dit budget en welke keuzes de Raad wil maken.

31 oktober 2013

Alan Greenspan

De 87-jarige Alan Greenspan heeft een interview gegeven aan de Financial Times. Deze “topeconoom” was 20 jaar voorzitter van de Amerikaanse FED, de federale bank van de VS. Hij was een aanhanger van de schrijfster Ayn Rand, die het kapitalisme en de “vrije” markt verheerlijkte tot in de bovenste hemel. Niet zo raar dat zij ook een van favoriete schrijvers van Mark Rutte is.

28 oktober 2013

Voorgesteld tracé Westparallel gedeeltelijke overwinning voor natuur en bewoners Dommelen

Op 14 oktober 2013 is aan de provinciale commissie MF het tracé gepresenteerd voor de Westparallel, de nieuw aan te leggen weg ten Westen van Dommelen die de bestaande N69 door Aalst en Valkenswaard zou moeten ontlasten. Het was nog een schets zonder uitwerking op een stafkaart. Commentaar dus nog onder voorbehoud.

24 oktober 2013

Armoede onder huurders stijgt, SP stelt vragen

In het ED van 15 en 16 oktober hebben we kunnen lezen over de uitkomsten van het RIGO onderzoek in opdracht van de Woonbond. Volgens het onderzoek leeft 25% van de huurders van woningcorporaties in Zuidoost Brabant in armoede.

22 oktober 2013

Gratis geld is geen verspilling

In het algemeen bestuur van de Eindhovense SP zijn de voordelen van het onvoorwaardelijk basisinkomen al eens aan de orde geweest door een presentatie van de vereniging Basisinkomen en op 1 mei 2013 werd er een manifestatie De Lange Mars-Eerste Dag van het basisinkomen gehouden.

18 oktober 2013

Geluidsmetingen in Best-Zuid: resultaten na één jaar

Op 16 oktober werd het rapport gepresenteerd van één jaar geluidsmeting in Best Zuid. Het rapport gaat vooral over weg- en vlieglawaai, in mindere mate over raillawaai. De presentatie was op een openbare avond in het Stadhuis van Best. Bernard Gerard was erbij.