Nieuws, maart 2010

30 maart 2010

Wooninc: Een stap vooruit en weer een stap terug

In november 2009 heeft de Eindhovense SP een buurtonderzoek gedaan bij 222 huurwoningen van woningcorporatie Wooninc in de Woenselse Heide. Wooninc verkoopt in de Woenselse Heide leeggekomen huurwoningen. Die staan vervolgens soms meer dan een jaar leeg, omdat er geen kopers zijn voor deze woningen. Dit tot grote ergernis van de buurt.

26 maart 2010

WeSP 21 maart 2010: een mooi afscheid van Hans-Martin Don

Politiek café WeSP stond op 21 maart geheel in het teken van het afscheid van Hans-Martin Don, die zich 4 jaar lang met volle overgave heeft ingezet als wethouder van Eindhoven.

Informateur komt met advies

Op dinsdag 23 maart heeft informateur mevrouw Annemiek Toonen bekendgemaakt welke fracties de onderhandelingen voor een nieuwe coalitie ingaan. Dit zijn de grootste partij: PvdA en de winnaars: VVD, D’66 en GroenLinks.

Zilveren tomaat voor Hans-Martin Don

Op zondag 21 maart heeft SP wethouder Hans-Martin Don van de Eindhovense SP afdeling een zilveren tomaat ontvangen van afdelingsvoorzitter Anke van Hest. Dit gebeurde aan het einde van het politieke café weSP.

23 maart 2010

SP wil dat de Bakkerstraat en omgeving opgekrikt wordt

Zaterdagmiddag 20 maart heeft stichting Huurdersorganisatie Bakkesraat e.o. (Gildewijk, Oud Woensel) haar “Buurtsalon” geopend: een ontmoetingsruimte die ze deelt met onder andere de gemeente en de woningcorporaties Trudo en Wooninc.

22 maart 2010

Begrip voor de stakende schoonmakers

De SP heeft op maandagmorgen 22 maart op het Eindhovense station flyers uitgedeeld om bij de reizigers begrip te vragen voor de staking van de schoonmakers. In totaal zijn er bijna 1000 flyers gedeeld. Ze werden door het publiek redelijk ontvangen.