Nieuws, mei 2008

28 mei 2008

PvdA-staatssecretaris geeft SP-wethouder Don complimenten

Hij krijgt van alle kanten pluimen. SP-wethouder Hans-Martin Don is nu twee jaar bestuurder in Eindhoven, met onder meer Financiën en Welzijn in zijn portefeuille. Dus ook de Wet maatschappelijke opvang. Deze wet verlegde de verantwoordelijkheid van diverse vormen van sociaal-maatschappelijke zorg (zoals de huishoudelijke zorg in de thuiszorg) van het Rijk naar de gemeenten. Menig wethouder ligt wakker van de Wmo, maar Don wist de klippen te omzeilen…

25 mei 2008

SP steekt de buschauffeurs een hart onder de riem!

Op donderdag 22 mei was de SP ’s middags voor de tweede keer aanwezig bij de busstaking op het station in Eindhoven. We hebben folders uitgedeeld en met de chauffeurs en passagiers gepraat.

22 mei 2008

Een plank voor de kop bedreigt het Vredesburo nog meer

In het ED van 22 mei doet Hans Matheeuwsen, voorman van het Vredesburo, een aanval op degenen die de bemensing van zijn bureau niet langer in de lucht zouden willen houden. Hij doet daarbij met name een aanval op de SP, waarvoor ik in de gemeenteraad zit. Als jarenlang donateur van het Vredesburo treft deze aanval mij onaangenaam.

20 mei 2008

Gemeentelijke website is werk in uitvoering en uw hond poept zwart

Enkele maanden geleden stelde SP-raadslid Bernard Gerard raadsvragen over de toegankelijkheid en de actualiteit van informatie op de Eindhovense website, www.eindhoven.nl. De zoekfunctie bleek niet te voldoen en van bijvoorbeeld de APV, de Algemene Plaatselijke Verordening, was geen recente versie te vinden. In haar antwoord erkent het college dat de zoekfunctie inderdaad niet voldoet. Er wordt echter hard aan gewerkt.

11 mei 2008

Opening nieuwe pand voedselbank

Op donderdag 8 mei 2008 is het nieuwe pand van voedselbank Eindhoven, gelegen aan de Kanaaldijk Noord, geopend door SP-wethouder Hans-Martin Don.

9 mei 2008

Uitnodiging verantwoording en debat Europa een stap verder

Europa een stap verder: Uw mening telt
In juni 2007 trokken Kamerleden door het land om naar de mening van burgers te luisteren over de toekomst van Europa.