Hulpdienst

Gelijk hebben is één, gelijk krijgen is twee. Bovendien wordt gelijk krijgen voor gewone mensen steeds moeilijker gemaakt, nu de sociale rechtshulp wordt afgebroken en veel mensen juridische hulp niet meer kunnen betalen.

Ook in Nuenen is er daarom een SP-­Hulpdienst voor mensen die problemen hebben met bijvoorbeeld hun baas, hun verhuurder, de gemeente of de belastingdienst. Voor tal van problemen kunt u gratis gebruik maken van de SP-hulpdienst.

Het werk van de SP-Hulpdienst past erg goed bij de praktische politiek van de SP. We zijn immers geen partij die van achter het bureau bepaalt wat goed is voor mensen, maar maken een duidelijke koppeling tussen individuele hulpverlening en politiek. De hulpdienst heeft veel kennis in huis, maar heeft ook een uitgebreid netwerk. Daar waar nodig wijst ze de juiste weg en waar mogelijk ondersteunt ze.

De spreekuren van de Hulpdienst zijn vaak een bron van informatie voor de SP. Individuele klachten kunnen in een groter verband worden geplaatst. Veelal komen uit aanvankelijk individuele klachten gezamenlijke acties op gang doordat mensen met vergelijkbare problemen elkaar vinden en hun krachten bundelen. Veel zaken die via de Hulpdienst aan het licht komen krijgen bovendien een politiek vervolg.

CONTACTGEGEVENS SP-HULPDIENST NUENEN:

E:    SP-Hulpdienst@onsnet.nu

M:   06- 1785 2785

Om elkaar geven en met elkaar leven. SP.